lördag 12 mars 2011

Hej hopp!

Jag har nyss kommit hem från ett löppass och sitter och slurpar i mej ett glas oboy! Fick för mej att uppdatera bloggen lite något som inte händer altför ofta. Dagens löpning blev 5x1 km intervaller, försökte hålla en fart på strax under 6 min/ km på intervallerna och hade gång vila mellan tills pulsen gick ner under 150 bpm. " km uppjogg och 1 km nedvarvning också. Hade mina nyinköpta skor på mej och jag är otroligt nöjd med dem! Andra gången jag använder dem nu och de känns verkligen helt perfekta för mej. Förut fick jag alltid ont i underbenen i uppvärmningen men det har jag inte alls kännt av nu med de nya skorna. Ett par Saucony progrid triumph 8 har jag nu alltså, de gamla var ett par kayanos.
Veckans långpass i tisdags var däremot ingen positiv upplevelse, mitt löparknä gjorde sig till känna efter 16 km och jag fick ringa efter skjuts hem, jag var alldeles för långt borta hemifrån och det var för kyligt och blåsigt för att kunna gå hem, tur att det finns hjälp att få :) Hoppas på att nästa långpass blir bättre. kör hårt nu med corestyrka och höftövningar samt stretch av itb senan.
Har förövrigt tappat 2 kg sedan sist! Nu ska jag ta mej ett varmt bad innan det är dags för nattskift!
Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar