måndag 28 februari 2011

Sportlov!

Nu har jag sportlov! Tog ledigt från jobbet så jag kan vara hemma med grabben som är ledig från skolan den här veckan. Under veckan planeras längdskidåkning, badhusbesök, bio, korvgrillning, lekland och löpning. Vi får väl se hur mycket som hinns med..det är ju skid vm också! Idag blir det en lugn dag ev. bio ikväll och hämta sonen som varit hos sin pappa. Är lite stel i benen idag, höften värker och jag är lite allmänt "dagenefterlångpassseg" vila idag alltså.
Igår ökade jag på långpasset en km till och är nu uppe i 23 km, var ute i lite drygt 3 timmar, hade med russin, ett kex och sportdryck.

Ska passa på när jag åker in till stan sen ock titta efter en vätske/löprygga, behöver nog få med mej mer vätska än vad mina flaskor i vätske bältet räcker för, speciellt när det börjar bli varmare också. Ett par kompressionstrumpor och nya löparskor är ju nått jag behöver med. Mina kayanos har nog gjort sitt snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar