tisdag 16 november 2010

sjukgymnastbesök

Då kom domen.... Inget marathon för mej!

Näärå... bara skoja :-)

Sjukgymnasten sa att jag är svag i höftpartiet och då mer på höger sida, så det är inget allvarlig, det har i sin tur påverkat mitt högra knä. Jag har kännt ibland att knät varit svullet och jag har inte kunnat räta ut benet för att det "tagit i" nått. Sjukgymnasten kunde också känna en svullnad och sa att det är leden som är överbelastad.

 Strategin är nu:  vila från löpning ett tag eller ev korta sträckor frampå,(vilket jag  gjort de senaste veckorna) Ibufprofen några dagar så att inflammationen går bort helt. Sen för att förebygga skador är att stärka den svaga muskulaturen med bl.a stabilitet och balansövningar, fick en hel del övningar att göra på balansboll. Vilket jag inte har nån men jag ska åka in till stan någon dag och köpa en.
marathonsatsningen gäller fortfarande, å jag är såå tacksam och glad för att det inte var något värre!
Nu är jag på G igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar