måndag 17 januari 2011

Ett inlägg

Ja det här med att blogga är nog inte riktigt min grej...Ska ta och skärpa mej och försöka skriva lite mer om min träning, tankar och funderingar inför det här stora utmaningen jag har i maj. Och det är bara lite mer än 4 månader kvar! Hjälp!!

Men jag ligger i fortfarande, kör marathon.se träningsprogram, 4h 30 min men i lite långsammare tempon än angivet. Skulle tro att jag lyckas springa på 5-5,5 timmar i maj.  Om jag nu bara håller mej frisk och skadefri. känner fortfarande att jag blir trött i höger ben...knä höft under löpningen men jag får aldrig ont längre, så jag hoppas att jag är på god väg att lyckas med att slippa problemen i framtiden.

Och hur går det egentligen med löpningen då? Jo jag springer fortfarande utomhus i snö, halka och kyla tycker ibland att jag springer alldeles för långsamt och att tiderna försämras. Det beror delvis på vädret men också på att jag inte vågar ta ut mej för mycket, och rädsla för att jag inte ska "hålla", bli skadad.
 Så jag tar det säkra före det osäkra och kör lite lugnare, men försöker höja tempot på ett pass i veckan. Längsta långpasset hitills är 16 km, går i uppförsbackar fortfarande på långpassen, för att spara på knäna.... hmm... behöver nog jobba lite mer med "pannbenet" som jag har alldeles för lite av!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Inspirerande blogg!
    Blir imponerad av dig och din satsning mot maraton. Både häftigt och modigt gjort. Kul att läsa om din satsning.

    Själv fegar jag och tar mig an halva sträckan och Göteborgs varvet. Vilket känns långt för mig.

    Lycka till och kämpa på!

    SvaraRadera