onsdag 23 februari 2011

vårkänslor, backintervaller och vikt

Det känns att solen värmer på nu trots minusgrader ute, det är inte långt kvar till våren! Väntar enormt mycket på att få springa ut i skogen... BARMARK- såå härligt!


det är ju ett projekt i sig bara att sätta på sig löparkläder och annan utrustning under vintern
 saknas på bilden gör skor, pulsband, klocka, mp 3 och broddar :-)... Phu!
 Idag har jag sprungit ett av mycket få intervallpass under vintern...backintervaller blev det, 13 st.. 1 min upp och långsamjogg ned igen, valde att springa i en rätt så flack backe. Lyckades att inte dra på mej någon mjölksyra men rätt så jobbigt var det, och det är väl det som är meningen, alla pass kan ju inte vara behagliga om man nu vill ha upp farten lite!
Hade lite ont i höger vrist under uppvärmningen, som har varit lite svullen efter senaste långpasset, men det gick över under löpskolningsövningarna jag körde innan intervallerna.

Trots ökningen av löpning under höst och vinter har jag inte gått ner ett gram i vikt!
 Helst skulle jag vilja bli av med 10 kg innan maj men inser att det vore omöjligt att dra ner på maten så mycket. Behöver ju äta för att kunna träna!
 Ja tränar gör jag ju rätt mycket redan så det är ju maten som jag måste dra in på. Har ingen fruktansvärd övervikt.. har ett bmi på 25 alltså på den övre gränsen för normalvikt...men ju mindre kg att släpa på desto lättare att springa! Så 5 kg låter ju mer rimligt.

nya "regler":
vanlig nyttig mat enligt tallriksmodellen
bara en portion
inget godis, fikabröd mm på vardagarna
lördagsgodis
sakta och säkert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar