tisdag 8 februari 2011

långpass

Nyss hemkommen  från dagens långpass, och har precis stoppat i mej några mackor, ägg och kaffe.
Långpasset blev i dag 20 km långt, och jag borde ju vara överlycklig för att ha sprungit längre än nånsin! Men det är jag inte, det blev totalt misslyckat idag och jag kände varningstecknen redan efter 5 km. Drack lite av sportdryck och hoppades att det skulle hjälpa mina trötta ben som bara ville stanna och vända hemåt igen, gick någon minut och sprang på. Fortsatte växla löpningen med gång och tänkte att jag brukar ha en lång och trög start men kände efter 8 km att det inte skulle gå lättare. Orkade med nöd och näppe ta mej runt den planerade rundan, helt orkeslös och matt och med krampkänningar i benen (aldrig haft förut så det vet jag ju inte riktigt om det var) Min puls slog i 170 fastän det gick långsammare än långsammast. När jag gick låg pulsen där den vanligtvis ligger på långpass.
 Nu hemma börjar jag så småningom återfå krafterna efter dush och mat, fortsätter dagen i soffan under en filt och grubblar på varför det var så jobbigt i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar