tisdag 5 oktober 2010

Långpass och knäont

Sprang mitt långpass (12,5 km) på förmiddagen, 5  min snabbare än sist, alltså 1 timma och 35 minuter.
 Sprang motsatt håll idag så att jag skulle slippa den värsta motvinden! Tog det som vanligt lungt och sprang nästan hela vägen kanske 15 minuter gång sammanlagt.
Mot slutet när 1,5 km återstod fick jag ont i mitt knä igen och får nog rehabilitera mej lite nu, dags att ta det på allvar så att jag inte drar på mej nån skada. Känner av knät när jag går efter att ha suttit en stund och när jag går i trappor. Jag ska ta och linda in det och smörja med voltaren och tigerbalsam, vet inte om det har någon verkan, kanske bara är placeboeffekt men tyckeratt det har hjälpt mej förr. Måste komma ihåg att stretcha flera ggr om dagen också, det känns att jag är stel baksida lår och det kanske kan vara en orsak till att jag dras med löparknä.

 Nu är det dags för sen middag, kycklingfile och vitlökspasta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar