måndag 11 oktober 2010

Äntligen!

Nu har jag klivit på banan igen! Satan i gatan vad jag varit springsugen! Haft haft vilodag i dagar 5. Provade igår kväll att jogga en runda, men hann knappt börja värma upp förrän jag kände av knät så det var bara att traska hem igen. Så det såg mörkt ut igår...men desto ljusare är det idag! Har nyss varit ute på en 4 km lång joggrunda, utan ett spår av ont i knät. Konstigt att det kan vända på några timmar?

Nu gäller det att lägga upp en strategi för att undvika löparknä: inga mer rundor på över milen på några veckor nu, det är ju efter långpassen jag har fått ont, besök hos sjukgymnast, styrketräning (tråkigt!), och fortsätta stretcha ITB senan och baksida lår. Jag får helt enkelt börja om lite från början, det är ju trots allt långt kvar till Maj och det finns ju ingen anledning att ha för bråttom. Fint höstväder är det ju ute och det är bara att passa på och njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar