söndag 17 oktober 2010

Skofunderingar och Fartlek

Körde ett fartlekspass idag uppvärmning 15 min + lite stretching, fartlek 30 min och jogg 15 min totalt 8,14 km

Jag tog mina gamla skor idag. Mina nyare skor är med pronationstöd medan de gamla är neutrala, De senaste gångerna jag köpt nya löpardojor så har säljarna på sportaffären  kommit med olika bud om vad jag bör ha för skor, skulle gärna gå till en affär som riktat in sig på löpning och få hjälp men jag har ju inget löplabbet eller Runners Store i närheten.
Jag tror säkert att det går att få kompetent hjälp även på exempelvis Team Sportia men vad sa man tro när de på samma kedja rekomenderar 2 olika sorters löpardojor. Vill ju inte att skorna ska bidra till mitt problem med knät.

Försökte lägga in kurvorna från Garmin här men fick inte till det, vet inte hur jag gör? Ska testa att lägga in på jogg.se istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar